https://docs.google.com/presentation/d/17n0ztdfMpIVYF-Lf1BKPVXSQw7HfGErHrLEpyMPtC1U/edit?usp=sharinghttps://docs.google.com/presentation/d/17n0ztdfMpIVYF-Lf1BKPVXSQw7HfGErHrLEpyMPtC1U/edit?usp=sharing
პროექტის
გეგმა
I.ზოგადი ინფორმაცია პროექტის შესახებ:
1.
|
პროექტის
სახელწოდება:
|
,,დედამიწა
ჩვენი სახლია’’
|
|
2
|
პროექტის
დაწყების თარიღი:
|
2019 წლის მარტი
|
|
3
|
პროექტის
დასრულების თარიღი:
|
2019 წლის აპრილი
|
|
4
|
პროექტის
ხანგრძლივობა:
|
ოთხი კვირა
|
|
5
|
პროექტის
განხორციელების არეალი:
|
გურჯაანის მუნიციპალიტეტი
სოფელ შაშიანის საჯარო სკოლის ეზო.
|
|
6
|
პროექტით
მოსარგებლეთა რიცხვი:
|
პირდაპირი: 20
|
ირიბი:300-ზე
მეტი
|
7
|
პროექტის
პასუხისმგებელი პირი და საკონტაქტო ინფორმაცია:
|
ნაზიბროლა ნარეკლიშვილი მე-3 კლასის მოსწავლეები
|
|
8
|
ესგ
მისაღწევი შედეგები
|
ბუნ:III .1 მოსწავლემ უნდა შეძლოს
პრაქტიკულ აქტივობებში მონაწილეობა და ელემენტარული
კვლევითი უნარ-ჩვევების დემონსტრირება.
საზ. მეც. დაწყ. (I). 17. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს მზრუნველობის
გამოვლენა ბუნებრივი გარემოსა და ისტორიული მემკვიდრეობის მიმართ.
ხელ:III.2
მოსწავლე აკვირდება გარემოში სხვადასხვა ფერსა და ფორმას შეუძლია
დაკვირვების შედეგების ასახვა ნამუშევარში
ი.სტ. დაწყ 3.
ქმნის ფაილებს და საქაღალდეებს ლოგიკური ორგანიზების პრინციპითა და ეფექტიანად შენახვისა
და წაკითხვის მიზნით.
|
პროექტის
აღწერა
II .პრობლემის აღწერა: გარემოს დაბინძურებით გამოწვეული პრობლემა აქტუალლობას არ კარგავს რადგან ადამიანების დაუფიქრებლობით, ხდება წყლის,
ჰაერის, ბუნების, დაბინძურება, რაც მავნე ზემოქმედებას
იწვევს სოფელის მოსახლეობაზე, დაბინძურებული გარემო ზიანს აყენებს ადამიანის ჯანმთელობას, რისი ცოდნაც უმნიშვნელოვანესია მოსწავლეთა და მშობელთა ცნობიერების ამაღლდესთვის, მკაფიო
წარმოდგენა შეუქმნათ იმის შესახებ,
თუ როგორ უნდა მოექცნენ ბუნებას, რა დადებითი
გავლენა აქვს ეკოლოგიურად სუთა პროდუქტებით
კვებას ადამიანის ჯანმრთელობისთვის,
III.პროექტის აქტუალურობა: პროექტი აქტუალურია იმიტომ, რომ გარემოს დაბინძურება საფრთხეს უქმნის არა მხოლოდ ჩვენი სოფლის მოსახლეობას, არამედ მსოფლიოში გლობალურ პრობლემად არის მიჩნეული თუ რა მავნე ზიანს
აყენებს ადამიანი გარემოს, გარემის დანაგვიანებით გამოწვეულმა პრობლემებმა
ადამიანის ჯანმრთელობას შეუქმნა საფრთხე თუ დროულად არ დავიწყებთ ამ კუთხით
ცნობიერების ამაღლებას მოსწავლეებსა და მათ მშობლებში თავადაც შეიძლება საფრთხე დაგვემუქროს, რისთვისაც
დროული ნაბიჯების გადადგმაა აუცილებელი.
IV. პროექტის
მიზნები:
·
დაკვირვების საფუძველზე აღწერონ ლოკალური გარემო;
·
განასხვავონ სუფთა და დანაგვიანებული გარემო და სიტყვიერად
გადმოსცენ საკუთარი განწყობა კონკრეტული გარემოს მიმართ;
·
დაბინძურებული გარემოს შედეგად წარმოქმნილ საფრთხეებზე
მოსაზრებების გამოთქმა, მსჯელობა იმის შესახებ
თუ როგორ შეიძლება ავიცილოთ თავიდან გარემოს დაბინძურება;
გრძელვადიანი
მიზნები:
·
მოსწავლემ შეძლოს
ძირითადი პრობლემების გადასაჭრელად თანამშრომლობა თანატოლებთან და უფროსებთან,
შეძლოს გააზრებული მონაწილეობა და თანამშრომლობა
სოციალური პრობლემების გადაწყვეტაში.
·
გააცნობიერონ გარემოს დანაგვიანებით გამოწვეული საფრთხე
და გამოუმუშავდეთ მზრუნველი დამოკიდებულება გარემოსადმი.
საზოგადოებრივი მიზანი:
გურჯაანის მუნიციპალიტეტის
სოფელ შაშიანის საჯარო სკოლის მოსწავლეების ცნობიერების ამაღლება გარემოზე მზრუნველი
დამოკიდებულების უნარის ჩამოყალიბებაზე , ცნობიერების ამაღლება ეკოლოგიური პრობლემების გადაჭრა.
პროექტის მიზანია, ჩაუნერგოს ბავშვებს ბუნებისა
და გარე სამყაროსადმი სათუთი და მზრუნველი დამოკიდებულების გრძნობა. გააცნოს მათ საკუთარი მოქალაქეობრივი ვალდებულებები
და აუმაღლდეთ ცნობიერება.
აკადემიური მიზნები:
ბუნ:II.1 მოსწავლემ უნდა შეძლოს პრაქტიკულ აქტივობებში მონაწილეობა
და ელემენტარული კვლევითი უნარ-ჩვევების დემონსტრირება.
ხელ:III.2 მოსწავლე აკვირდება გარემოში სხვადასხვა ფერსა და ფორმას შეუძლია დაკვირვების
შედეგების ასახვა ნამუშევარში
ი.სტ. დაწყ 3. ქმნის ფაილებს და საქაღალდეებს ლოგიკური ორგანიზების
პრინციპითა და ეფექტიანად შენახვისა და წაკითხვის მიზნით.
V. პროექტის სამიზნე ჯგუფი:
სოფელ
შაშიანის საჯარო სკოლის მე-3 კლასის მოსწავლეები და მათი მშობლები.
VI.დაგეგმილი საქმიანობები:
·
ამინდზე დაკვირვება,
ცხრილის წარმოება;
·
ინფორმაციის მოძიება ბუნების დაბინძურებისაგან მოსალოდნელი საფრთხის შესახებ;
·
შემეცნებითი
ფილმის ჩვენება ,გავუფრთხილდეთ ბუნებას’’
·
გარემოს დასუფთავება;
·
სკოლის ეზოში
მწვანე ნარგავების დარგვა;
·
მშობელთა ინფორმირებულობა,,ეკოლოგიური პრობლემების შესახებ;
·
კედლის გაზეთის გამოშვება.
VIIგამოყენებული რესურსები:
პროექტორი, კომპიუტერი, ინტერნეტი, მარკერები, სახელმძღვანელო,
ფერადი ფურცლები, თაბახის ფურცლები,
VIII. მოსალოდნელი
შედეგები
მოსწავლეებს განუვითარდებათ
გარემოზე ზრუნვის უნარ-ჩვევები, ეს გავლენას
იქონიებს არა მხოლოდ მე-3 კლასის მოსწავლეებზე არამედ დაწყებითი კლასების ბავშვებზე (დაახლოებით 80 მოსწავლე), რომლებიც დაინახავნ თუ როგორ ზრუნავენ მათი თანატოლები გარემოზე, მათაც გაუჩნდებათ სურვილი თავადაც იზრუნონ, დარგან ნარგავები, გაასუფთაონ და გაალამაზონ
ბუნება, მოიფიქრონ და განახორციელონ მსგავსი
პროექტები.
IX. პროექტის შესრულების განრიგი:
N
|
საქმიანობა
|
პასუხისმგებელი პირი
|
Iკვირა
|
IIკვირა
|
IIIკვირა
|
lV კვირა
|
|
1.
|
ამინდზე
დაკვირვების
ცხრილის
წარმოება
|
მესამე კლასის მოსწავლეები
|
ü
|
||||
2.
|
ინფორმაციის მოძიება ბუნების დაბინძურებისაგან
მოსალოდნელი საფრთხის შესახებ.
|
მესამე კლასის მოსწავლეები
|
ü
|
||||
3.
|
ფილმის ჩვენება
,, პლანეტა დედამიწა’’
|
მესამე კლასის მოსწავლეები
მასწავლებელი ნაზიბროლა ნარეკლიშვილი
|
ü
|
||||
4.
|
გარემოს
დასუფთავება
|
მესამე კლასის მოსწავლეები
|
ü
|
||||
4
|
სკოლის
ეზოში მწვანე ნარგავების დარგვა
|
მესამე კლასის მოსწავლეები
|
ü
|
||||
მშობლებთან და მოსწავლეებთან შეხვედრა ინფორმაციის
მიწოდება ,,ეკოლოგიური პრობლემების შესახებ’’
|
ნაზიბროლა ნარეკლიშვილი
|
ü
|
|||||
.
|
კედლის გაზეთის
გამოშვება. ,,დედამიწა ჩვენი სახლია’’ პრეზენტაცია
|
მესამე კლასის მოსწავლეები
|
ü
|
||||
დასკვნა: პროექტზე
მუშაობა მოსწავლეებისთვის სასარგებლო იქნება ვინაიდან განუვითარდებათ 21-ე საუკუნის
უნარ-ჩვევები;
·
კრიტიკული
აზროვნება და პრობლემის გადაჭრის უნარი.
·
შემოქმედებითი
უნარები
·
კომუნიკაციის
უნარი
·
ინფორმაციის
ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან დაკავშირებით
გამოყენებული ლიტერატურა:
1.
2018-1024
წლების ეროვნული სასწავლო გეგმა.
2.
მასწავლებლთა პროფესიული მომზადების ცენტრის მიერ მომზადებული
ტრენინგის I მოდულის მასალები1019წელი
პროექტის ხელმძღვანელი :ნაზიბროლა ნარეკლიშვილი
სსიპ. გურჯაანის მუნიციპალიტეტის სოფელ შაშიანის
საჯარო სკოლის დაწყებითი კლასების მასწავლებლის
ნაზიბროლა ნარეკლიშვილის
პროექტის
„დედამიწა ჩვენი სახლია’’ რეფლექსია
2018-2019
სასწავლო წლის აპრილიდან
ივნისამდე განვახორციელე მე-3 კლასში პროექტი თემაზე: ,,დედამიწა ჩვენი სახლია“
პროექტის მიზანი :მოსწავლეებისთვის ბუნებისა და გარემოს სიყვარულის და მზრუნველი დამოკიდებულების გრძნობის გაღვივება. საკუთარი მოქალაქეობრივი ვალდებულებების ცნობიერებების ამაღლება
მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდებათ გარე სამყაროსადმი სათუთი და მზრუნველი
დამოკიდებულების გრძნობა. გააცნოს მათ საკუთარი
მოქალაქეობრივი ვალდებულებები და აუმაღლდეთ ცნობიერება.
მიზნის მისაღწევად გამოვიყენე
კვლევითი და დაკვირვების
უნარ-ჩვევების განვითარებაზე მიმართული ეფექტური სტრატეგიები.
პროექტის ფარგლებში
მოსწავლეები დააკვირდნენ თავიაანთ სკოლის
თუ საცხოვრებელთან ახლოს გარემოს: თუ ვინ ზრუნავს და ვინ აყენებს ზიანს?
·
მოსწავლეებმა: მოიძიეს ინფორმაცია
ბუნების დაბინძურებისაგან მოსალოდნელი საფრთხეების შესახებ;
·
გადაიღეს დაბინძურებული ტერიტორიების
ფოტოები ;
·
შეიმუშავეს შესაძლებლობის ფარგლებში დასუფთავების
გეგმა.
·
ცნობიერების ამაღლების
მიზნით, შეხვედრა მოხდა მშობლებთან;
·
დაასუფთავეს სკოლის
ეზო;
·
დარგეს მცენარეები
·
გამოუშვეს კედლის
გაზეთი;
·
მოეწყო მასალების პრეზენტაცია
გარემოს დაცვის შესახებ;
პროექტი იყო აქტუალური, რადგან გარემოს დაბინძურებას აქვს გლობალური ხასიათი. მოსწავლეებმა, მიუხედავად მათი მცირე ასაკისა,
კარგად გაართვეს თავი დაკისრებულ მოვალეობებს. იმსჯელეს და გამოიტანეს
შესაბამისი დასკვნები:
პროექტის ყველაზე წარმატებული კომპონენტი
იყო პრაქტიკული სამუშაო რა დროსაც ბავშვებმა მშობლებთან ერთად მოიტანეს მცენარის ნერგები და დარგეს სკოლის ეზოში. რამაც დიდი ხალისი და შესძინათ.
განუვითარდათ 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევები:
·
პრეზენტაციის.
·
თანამშრომლობის;
·
დაკვირვების.
·
ანალიზის უნარები.
პროექტი
მნიშვნელოვანი,აქტუალური და სასარგებლო
იყო იმით,
რომ მოსწავლეებმა
დაინახეს, გაიგეს, რომ ეკოლოგიურად სუფთა გარემოს ჰაერს და საკვებს ჯანმრთელობისთვის დიდი მნიშვნელობა აქვს, შეიძინეს
ცოდნა, იმის შესახებ რომ, აუცილებელია, გაუფრთხილდნენ ბუნებას, იზრუნონ და არ დააბინძურონ დედამიწა.
პროექტი
განხორციელდა გეგმის შესაბამისად, ყველა
დაგეგმილი აქტივობა მიზნის მიხედვით წარიმართა,
გეგმის მოდიფიცირება მოხდა ვინაიდან 22-აპრილს დაგეგმილი ღონისძიება როდესაც
უნდა მომხდარიყო სკოლის ეზოში მწვანე ნარგავების დრგვაა
ვერ მოხერხდა, უამინდობის გამო და ნარგავების
დარგვა- 23 აპრილისთვის გადაიდო. შემდეგში პროექტზე მუშაობისას ვიხელმძღვანელებ ამინდის გრძელვადიანი
პროგნოზის მიხედვით და მისი გათვალისწინებით დავგეგმავ შესასრულებელ საქმიანობებს.
მასწავლებელი: ნაზიბროლა ნარეკლიშვილი
საინტერესო იყო, ყოჩაღი მოსწავლეები გყავსთ, მადლობა ბავშვებო და მშობლებო
ОтветитьУдалить